|
|
|
|
|
|
Část Čínské zdi na hranici Vnitřního Mongolska a Číny, která sloužila k ochraně číny proti útokům mongolských nájezdníků. V tomto úseku byla postavena z nepálených cihel, takže z ní skoro nic nezbylo.
|
Toto je vše co zbylo v Datongu z královského paláce. Je to zeď 8m vysoká a 45 m dlouhá, na které je z keramických kachlíků vyobrazeno devět draků. Stěna prý byla zcela rozebrána a znovu postavena o několik desítek metrů dále, aby udělala místo pro nově budovanou ulici.
|
|
|
|
|
|
Ulička v Datongu
|
Jeskyně Yungang se nacházejí 15 kilometrů západně od Datongu, jsou z větší části umělého původu. Nachází se v nich údajně 54 tisíc soch (jiné zdroje uvádějí 40 tisíc) od několika centimetrů do několika metrů.
|
|
|
|
|
|
Jekynní chrámový komplex Yungang byl vybudován v pátém století. Po roku 494 hloubení jeskyní ustalo - hlavní město bylo přesunuto na jiné místo.
|
|
|
|
|
Jekynní chrámový komplex Yungang
|
|
|
|
|
Na této soše je vidět, že není vytesaná ze skály, ale vytvořena z hlíny na dřevěné kostře
|
V těchto jeskyních začíná být jasné, kde bylo napočítáno těch 52000 soch
|
|
|
|
|
|
Velká Čínská zeď za ideálního počasí
Výstavba začala v 7. století př.n.l. Za dynastie Chan (206 př.n.l až 220 n.l.) její délka dosáhla deseti tisíc kilometrů. Na stavbě se podílelo kolem sta tisíc trestanců, otroků a příslušníků obcí. Za dynastie Ming (1368-1644) byla zrekonstruována do dnešní podoby, nyní měří 6300km. (3x oskenovaná koupená pohlednice)
|
|
|
|
|
Velká Čínská zeď - tak, jak jsme ji viděli my v úseku u Pa-ta-lingu (Badalingu)
|
75 kilometrů od Datongu se v horách Cheng-Šan v kaňonu Ťin-Lung nachází tento překrásný klášter, který je přilepen ke skále jako vlaštovčí hnízdo
|
|
|
|
|
|
Klášter se jmenuje Šuan Kchungs a byl ve strmé stěně postaven před více než 1400 lety
|
Území Číny je obrovské a hovoří se na něm mnoha natolik rozdílnými dialekty, že si lidé z různých končin navzájem nerozumí. Používají však společné písmo, takže kdo umí číst a psát, dorozumí se všude. Na této fotografii čínský průvodce ukazuje i písemnou podobu svého výkladu.
|
|
|