Cestopis Tunisko 5

Vlastní vyhledávání Googlem na stránkách cestuji.info

Google

cestuji.info -  cestopisy

Nacházíte se na stránkách, které popisují můj pobyt v Tunisku.

Jednotlivé části cestopisu:

Cestopis Tunisko 1

Cestopis Tunisko 2

Cestopis Tunisko 3

Tunisko a Hvězdné války

Cestopis Tunisko 5

Pokud byste mi chtěli poslat zprávu, máte k dispozici adresu

Konstrukční kancelář ACR

Hned další den ráno jsme si přivstali a v šest hodin ráno nás vyzvedl autobus a odjeli jsme na výlet do města Tunis. V Sousse pak přistoupila česká průvodkyně, takže jsme to měli i s českým výkladem.
První zastávku jsme udělali u Antoniových lázní, potom jsme přejeli na pahorek Byrsa, kde je vidět pár zdí ze starého Kartága. Moc toho nezůstalo, protože Římané ve své době srovnali vrchol kopce do roviny a přebytečnou hlínu shrnuli ze svahů. Tak vlastně zcela zničili, co bylo na vrcholu kopce a co bylo na svazích, je hluboko pod vrstvou hlíny. Muzeum Bardo bylo v době naší návštěvy Tunisu zavřené, prý se už dlouho rekonstruuje, tak jsme na Byrse navštívili alespoň malé muzeum Kartága.
Odpoledne jsme navštívili městskou čtvrt Sidi Bou Said. Je to něco jako Staré Město v Praze, staré domy, křivolaté uličky... Natáčely se tu některé záběry z filmu Angelika. Pak už jsme se vydali na zpáteční cestu do hotelu.
Předposlední den jsme se věnovali koupání u hotelu, odpoledne jsme po pláži došli do Mahdie.
Poslední den pobytu pršelo, tak jsem si četl. Odpoledne nás autobus odvezl na letiště, tam jsme ještě před odletem vyměnili zbývající tuniské dináry za eura.

Město Tunis - Antoniovy lázně Město Tunis - sloupy v Antoniových lázněch Město Tunis - Antoniovy lázně
Město Tunis - Antoniovy lázně. Se stavbou bylo započato na příkaz císaře Hadriána, dokoncena byla až za vlády Antonia Pia. Budova měla podzemní i nadzemní patra, byly zde prostory určené k očistě, sportu, relaxaci, společenským setkáním i studiu.
město Tunis - Antoniovy lázně - zbytky překladu nad vchodem Město Tunis - Antoniovy lázně město Tunis - Antoniovy lázně. V pozadí je vidět za bílou zdí královský palác.
Město Tunis - Antoniovy lázně. V pozadí je vidět za bílou zdí královský palác.
Muzeum Kartágo na pahorku Byrsa Pohled na Tunis z Byrsy Zbytky soch na Byrse
Zbytky soch na Byrse
Mozaika v muzeu Kartága Skulptura v muzeu Kartága Skulptura v muzeu Kartága
Navštívili jsme malé muzeum přímo na Byrse. Je tu pár zajímavých mozaiek a soch. Ty nejhezčí ale asi stojí v soukromých zahradách boháčů.
Dům v Sidi Bou Said Pohled z Sidi Bou Said sěrem k Antoniovým lázním a královskému paláci Hřbitov v Sidi Bou Said
Sidi Bou Said je malebná čtvrt na kopci nad městem, točil se tu jeden díl Angeliky a tak sem vozí turisty... Ta Angelika mi je vcelku lhostejná, ale i tak tu je pěkně.