Cestopis Tunisko 1

Vlastní vyhledávání Googlem na stránkách cestuji.info

Google

cestuji.info -  cestopisy

Nacházíte se na stránkách, které popisují můj pobyt v Tunisku.

Jednotlivé části cestopisu:

Cestopis Tunisko 1

Cestopis Tunisko 2

Cestopis Tunisko 3

Tunisko a Hvězdné války

Cestopis Tunisko 5

Pokud byste mi chtěli poslat zprávu, máte k dispozici adresu

Konstrukční kancelář ACR

V tomto krátkém cestopise bych Vás chtěl seznámit s týdenním pobytem s výlety v Tunisku.
Přiletěli jsme na letiště poblíž Monastiru. Autobusem jsme se během necelé hodiny dopravili do hotelu Mahdia Palast, který se nachází v turistické zóně Mahdia. To už bylo kolem desáté hodiny večer a tak jsme se ani nepokoušeli získat večeři, což byla chyba. Jak jsme se později dozvěděli, i když je jídelna oficielně otevřená jenom do devíti hodin večer, je zde možné se najíst až do půlnoci. Ale to nám na recepci ten den neřekli.
Ubytovaní jsme byli v pčkných, bodužel dost hlučných pokojích. Šel sem hluk hlavně klimatizací z diskotéky o dvě patra níže a další problém byl ve dveřích, které propojují některé pokoje navzájem. Jsou sice dvojité, ale nemají žádnou izolaci, takže pětimilimetrovými škvírami ve futrech bylo slyšet z vedlejšího pokoje úplně všechno. Když se tam pak v druhé polovině pobytu nastěhovala rodinka s uřvaným dítětem, měl jsem z toho opravdu velkou "radost".
V noci byla bouřka a ochladilo se. Druhý den ráno bylo chladno, tak na dlouhý rukáv. Dopoledne jsme se vydali na obhlídku okolí hotelu, pár desítek metrů od něj byla železniční zastávka. Měli jsme štěstí, zrovna jel vlak do Mahdie, tak jsme si koupili lístky a zajeli jsme tam.
Ve městě jsme zůstali až do pozdního odpoledne, nejzajímavější asi byla pevnost Le Fort (Al borj El Kebir) na mysu vybíhajícím do moře.
Další den ráno jsme měli schůzku se zástupcem cestovní kanceláře, objednal jsem si dvoudenní výlet do pouště s odjezdem následujícího dne. Sestra se švagrem nechtěli, prý už tento výlet absolvovali před několika lety. Na pátek jsme si objednali výlet do města Tunis.
Před polednem jsme opět nasedli do vlaku, kterému tady říkají Metro, ale tentokrát jsme jeli opačným směrem, do Monastiru.
Tady jsme se opět zdrželi do odpoledne, z historických památek je zde k vidění Ribat (Klášter), což je ve skutečnosti pevnost z roku 796. Je zde k vidění i mauzoleum prvního tuniského prezidenta, což byl po odtržení od Francie v roce 1956 Habib Bourguiba.

Hotel Mahdia Palace Ozdobné schodiště hotelu Mahdia Palace Průhled ozdobnou zástěnou v hotelu Mahdia Palace
Hotel Mahdia Palace se nachází v turistické zóně Mahdia, nedaleko od stejnojmenného města Mahdia.
Pláž mezi turistickou zónou Mahdia a městem Mahdia Pláž mezi turistickou zónou Mahdia a městem Mahdia Vlak, který spojuje tuniská města zde nazývají Metro
Město Mahdia je od turistické zóny Mahdia vzdáleno jenom několik kilometrů, dá se tam pohodlně dojít po pláži nebo dojet vlakem nebo taxíkem. Vlak je za 550 centimů, taxi za ca 3 dináry.
Minaret ve městě Mahdia, Tunis Brána Skifa Kahla stávala na vstupu do opevněného města Mahdia Kavárnička na pobří v Mahdii
Mahdia není velká, ale přesto jsme její prohlídkou strávili nejedno odpoledne. Ne že by byla až tak zajímavá, ale byla nejblíže hotelu.
Pevnost Le Fort - Al borj El Kebir ze 16. století,Mahdia, Tunis Pevnost Le Fort - Al borj El Kebir, Mahdia, Tunis Věžička pevnosti Le Fort, Mahdia, Tunis
Tuniské město Mahdia bylo postaveno na poloostrově vybíhajícím do moře. Na konci poloostrova stojí nevelká pevnost Al borj El Kebir ze 16. století
Brána v městských hradbách v Monastiru dnes slouží jako vstup na tržiště (medinu) Mešita v Monastiru, Tunis Přístupová cesta k mauzoleu prvního tuniského prezidenta Habib Bourguiba
Monastir je další z měst, které se nachází na pobřeží Tunisu. Narodil se zde první tuniský prezident Habib Bourguiba a je tu i jeho mauzoleum (na obrázku vpravo).
Vstupní brána Ribatu v Monastiru, Tunis Věž pevnosti Ribat v Monastiru, Tunis Nádvoří pevnosti Ribat v Monastiru, Tunis
Ačkoliv název Ribat znamená v překladu Klášter, jedná se o pevnost z roku 796. Uvnitř se nachází malé muzeum islámského umění.
Chodba uvnitř Ribatu, Monastir, Tunis Jiný pohled na věž Ribatu, Monastir, Tunis Hned vedle Ribatu stojí malá muslimská motlitebna
Ribat je poměrně rozsáhlý, je v něm hotový labyrint chodeb.Hned vedle Ribatu stojí malá muslimská modlitebna (na obrázku vpravo)