Cestopis Madagaskar

Volání dálek - cesty, cestování, cestopisy

Pokud byste mi chtěli poslat zprávu, máte k dispozici adresu

Počet shlédnutí od 13.04.2013:
3709

Spřátelené stránky:

Baobab
Cestopis z Madagaskaru: Největší baobab na severu
     Na dopoledne dalšího dne máme naplánovaný trek přes tři pláže. Nejprve jedeme k pláži Sakalava. Zastavujeme u baobabů, které stojí v lese poblíž zálivu. Těsně před Sakalavou jdeme pár set metrů k největšímu baobabu na severním pobřeží. Je to stařešina, koruna mu už pomalu odumírá a k nebi se tyčí částečně mrtvé větve.
     Na pláži Sakalava si Miloš zjišťoval možnosti surfování, zejména možnost vypůjčení surfu a kajtu. Jsou tam dva podniky, kde něco mají, lepší je ten více na jih.
     Podél pobřeží jsme pak šli na sever, jsou tu nádherné skály a zátočiny. Samozřejmě se i koupeme. Po šesti kilometrech docházíme k majáku, kde na nás už čekalo auto, které sem dojelo velkou oklikou. Pokračujeme v cestě kolem starých vojenských opevnění. U vjezdu do vojenského prostoru musíme zaplatit vstupné, 5000Ar za osobu.
Sakalava
Cestopis z Madagaskaru: pláž Sakalava
Pobřeží
Cestopis z Madagaskaru: pobřežní skály
Skály
Cestopis z Madagaskaru: skalní převis
Rybáři
Cestopis z Madagaskaru: rybáři na loďce
Skály
Cestopis z Madagaskaru: zozeklané skály
     Následoval oběd, až zbytečně dlouhý a drahý, taky ho organizoval ten místní průvodce, určitě měl z toho provizi, kterou nám připočítali k ceně. Pak se z Rameny vracíme skoro do Diega Suaréz a jedeme na jih, chceme navštívit Tsingy Rouge. Jsou to zajímavé útvary tvořené z velmi měkkého materiálu, který má načervenalou barvu.
     Dojíždíme tam právě včas, zapadající šikmé slunce vykresluje na červených skalních špicích měkké stíny. Po čtvrthodině už slunce mizí za stěnou údolí a tsingy se ocitají ve stínu. Celá oblast červených tsing (Red Tsingy, Tsingy Rouge) je poměrně malá, ale i tak nám ta čtvrthodina sotva stačila. Pak už slunce zapadlo a kouzelné barvy se vytratily.
Tsingy rouge
Cestopis z Madagaskaru: Tsingy Rouge, Červené Tsingy
Cestopis z Madagaskaru: Red Tsingy, Tsingy rouge
Red Tsingy
Cestopis z Madagaskaru: Tsingy rouge, Red Tsingy
Cestopis z Madagaskaru: red tsingy, Tsingy rouge
     Tady jsme měli pravděpodobně chybku v programu. Výhodnější by bylo pokračovat přímo do parku Ankarana, který je odtud 50 kilometrů na jih. Místo toho se vracíme 60 kilometrů na sever do Diega Suarez, kde jenom přespíme. Finančně by to vyšlo na stejno, ubytování v Diego Suarez i v Ankaraně bylo za stejnou cenu, 20000 Ar bychom připlatili průvodci za to, že si musel platit ubytování, ale měli bychom navíc celé dopoledne, kdy bychom v Ankaraně mohli něco podniknout. Takhle se v samoobsluze alespoň snažíme nakoupit zásoby toho levného rumu, ale v pátek před Velikonocemi neprodávají alkohol.
     Ráno jedeme s Milošem a Tonem na výlet, Miloš vyčetl, že se tu nedaleko z mořské vody těží sůl. Odjíždíme už před šestou, je to zhruba patnáct kilometrů daleko. Ale vyklubala se z toho velká fabrika, betonové odpařovací bazény, traktory, náklaďáky, my jsme doufali v ruční výrobu, kde naděláme s místními lidmi pár fotek... Zklamaně se obracíme a jedem zpátky do hotelu. Z celé vyjížďky mi v paměti utkvěl dvojí průjezd městskou skládkou, vedle které měli nejchudší z nejchudších postavené chatrče a prohrabávali haldy odpadků...
U hotelu nastupují do auta ostatní a jedeme stejnou cestou jako včera kolem Tsingy Rouge do parku Ankarana, kam dojíždíme právě v době oběda.

Poznámka: Červené Tsingy najdete na internetu pod názvy Red Tsingy, Tsingy Rouge a Tsingy Rouges.